Téma: 

triglyceridy

Triglyceridy v krvi

Co jsou triglyceridy

Triglyceridy, nebo také triacylglyceridy, jsou látky složené z alkoholu glycerolu a tří zbytků mastných kyselin. Je to základní zásobní látka v lidském těle. Představují v podstatě zásobárnu tuků našeho organismu. Určitá část triglyceridů koluje v krvi a představuje energii pro svalovou činnost, zbytek je uložen v tukové tkáni. Vyšetření zjišťující hladinu triglyceridů v krvi musí být prováděno nalačno. Po požití potravy se totiž triacylglyceridy objeví nejprve v krvi, neboť jsou dopravovány ze střev k tukové tkáni.

Zdroj: Triglyceridy v krvi
Zveřejněno dne: 16.11.2015

Diskuze: Re: Jaterní testy

Zvýšené triglyceridy jsou považovány za rizikový faktor pro srdeční onemocnění. Představují další typ tuku, který se přenáší v krvi ve formě komplexů nazývaných lipoproteiny. Vysoké hladiny trialglycerolů mohou zvyšovat riziko onemocnění srdce, proto je důležité snažit se udržovat si hladinu triglyceridů nízkou.
Pokud jsou triglyceridy, LDL a HDL cholesteroly v nerovnováze, hrozí riziko infarktu myokardu nebo cévní mozkové příhody.

Optimální hodnoty jsou:
- celkový cholesterol 5,0 mmol/l nebo méně
- LDL cholesterol 3,0 mmol/l nebo méně
- HDL cholesterol 1, 0 mmol/l nebo více u mužů 1, 2 mmol/l nebo více u žen
- Triglyceridy 1, 7 mmol/l nebo méně

Co dělat pro snížení triglyceridů:
- zhubněte
- vyřaďte ze své potravy cukr a nahraďte ho například stévií
- omezte příjem fruktózy (ovocný cukr obsažený ve sladkém ovoci)
- jezte stravu s nízkým obsahem tuku
- nahraďte trans mastné kyseliny zdravějšími tuky například zvýšením příjmu omega-3 mastných kyselin (rybí tuk)
- nepijte alkohol
- cvičte pravidelně několikrát do týdne
- užívejte léky na snížení triglyceridů, které vám předepíše váš lékař.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Jaterní testy
Odesláno dne: 1.8.2017 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

Triglyceridy v krvi

Alkohol a zvýšené triglyceridy

Pití alkoholu, a to i v malém množství, může zvýšit hladinu triglyceridů. Alkohol zvyšuje příjem kalorií, a všechny přebytečné kalorie, které nejsou okamžitě použity, jsou převedeny na triglyceridy. Například lidé, kteří pijí hodně alkoholu, také častěji jí hodně tučných jídel. Rovněž ovocné šťávy nebo nealkoholické nápoje smíchané s alkoholem mají vysoký obsah cukru a kalorií. Nadměrné pití alkoholu zvyšuje nejen množství triglyceridů v krvi, ale také zvětšuje pravděpodobnost onemocnění jater, vysokého krevního tlaku, některých druhů rakoviny a dalších zdravotních problémů. Vysoký příjem alkoholu může také zvyšovat riziko vzniku metabolického syndromu, který může být následně příčinou různých srdečních onemocnění, mrtvice či cukrovky.

Zdroj: Triglyceridy v krvi
Zveřejněno dne: 16.11.2015

Triglyceridy v krvi

Léčba

Zvýšenou hladinu tuků v krvi způsobují dvě skupiny látek – cholesterol a triglyceridy. Největším rizikem vysoké hladiny triglyceridů je vznik akutního zánětu slinivky břišní, který může pacienta ohrozit na životě. V léčbě je na prvním místě dietní opatření a přísný zákaz alkoholu. Z léků se používají nejčastěji statiny, zvláště pokud má pacient zároveň hypercholesterolemii. Takzvané fibráty (deriváty kyseliny fibrové) jsou lékem volby na samostatně se vyskytující hypertriglyceridemii. Jejich výhodou je, že zároveň zvyšují hladinu „hodného cholesterolu“ HDL. Podobně působí i niacin (vitamín B3), který snižuje uvolňování triglyceridů z tukové tkáně.

Zdroj: Triglyceridy v krvi
Zveřejněno dne: 16.11.2015

Kapky Vigantol – vitamín D

Účinná léčivá látka

1 ml roztoku (30 kapek) obsahuje 0,5 mg účinné létky Colecalciferolum, což odpovídá 20 000 IU vitamínu D3 (1 kapka obsahuje přibližně 666 IU vitamínu D3). Pomocnými látkami jsou triglyceridy mastných kyselin.

Zdroj: Kapky Vigantol – vitamín D
Zveřejněno dne: 22.2.2016

Med

Složení medu

Složení medu je dáno jeho původem; základní složky medu jsou: cukry (monosacharidy, oligosacharidy, trisacharidy), voda, organické kyseliny, bílkovinné látky (aminokyseliny, enzymy, hormony), tukové látky (mastné kyseliny, triglyceridy, steroly), vitamíny, antioxidanty (flavonoidy, flavanony), minerální látky (draslík, sodík, vápník, hořčík, fosfor, chlor, jod, měď, zinek, železo), vonné látky (alifatické alkoholy, aldehydy, ketony, kyseliny, estery organických kyselin) a barviva (kvercetin).

Zdroj: Med
Zveřejněno dne: 4.11.2015

Jsou zdravá umělá sladidla?

Cukr

Cukr je ve své přirozené formě obsažen v ovoci. Potraviny, které mají být vysoce výživné a nutričně bohaté, obsahují také spoustu cukru (nejlepší jsou ty, které mají vysoký obsah vlákniny a nízké zatížení glykemie). Nadměrná spotřeba cukru však rychle zvyšuje hladinu glukózy v krvi a hladiny inzulínu. Také zvyšuje triglyceridy, mediátory zánětlivosti a kyslíkové radikály, vzniká tedy riziko onemocnění cukrovkou, kardiovaskulárními a jinými chronickými onemocněními.

Zdroj: Jsou zdravá umělá sladidla?
Zveřejněno dne: 7.6.2013

Triglyceridy v krvi

Dieta

Při dietě ke snižování triglyceridů v krvi se doporučuje vyhnout se jakémukoliv tučnému jídlu, vařit více „na vodě“, konzumovat libové a ideálně drůbeží nebo rybí maso, hojně zeleniny namísto omáček, vyhnout se smaženým jídlům a vaření na oleji. Omezit tuky, zejména živočišné, vyloučit kalorické potraviny (sladké, tučné), výrazně omezit alkohol (je velmi kalorický). Nekonzumovat smažené, fritované pokrmy a potraviny, které jsou bohatým zdrojem cholesterolu (žloutky jako samostatný pokrm, vnitřnosti).

Zdroj: Triglyceridy v krvi
Zveřejněno dne: 16.11.2015

Lavera

Lavera make up

Lavera make up je určen pro jemnou a citlivou pleť. Obsahuje BIO jojobu a BIO olivu. S pomocí tekutého korektoru řady TREND SENSITIV zakryjete drobná zarudnutí a nerovnosti pokožky. Antiseptickým působením čajovníkového oleje drobné nečistoty rychle vymizí.

Složení (CZ): ricinový olej, oxid titaničitý, slída, včelí vosk*, ester cukru, cetyl ricinoleat, Myristyllactat, vosk candellila, jojobový olej*, lauroyl lysin, Polyglycerinfettsäureester, glycerínový olej, olivový olej*, bambucké máslo, shorea máslo, mangové máslo, měsíčkový olej*, manuka olej, čajovníkový olej*, ceramidy (lipidy podobné lipidům v kůži), triglyceridy, líh, vitamin C, [+/- oxid železitý].

Zdroj: Lavera
Zveřejněno dne: 30.4.2015

Výhody ricinového oleje

Ricinový olej na kůži

Ricinový olej proniká hluboko do kůže, protože má nízkou molekulovou hmotnost. Zároveň obsahuje látky, které jsou šetrné k pokožce, především vitamín E, antioxidanty, mastné kyseliny, konkrétně kyseliny ricinovou, olejovou a linolovou. Také obsahuje triglyceridy mastných kyselin, které mají protizánětlivé a antibakteriální vlastnosti. Ricinový olej je užitečný pro regeneraci suché, citlivé a poškozené pokožky. Účinně ji promašťuje a podporuje její hydrataci, váže v pokožce vlhkost. Proto je ricinový olej zvlášť vhodný k ošetření suché, citlivé či poškozené pokožky. Užívá se také k regeneraci jizev nebo léčbě bradavic.

Zdroj: Výhody ricinového oleje
Zveřejněno dne: 10.6.2013

Triglyceridy v krvi

Normální hodnoty triglyceridů

Normální hodnoty triglyceridů jsou 0,85–1,95 mmol/l. Vyšetření by se u dospělých mělo provádět jednou za pět let jako preventivní vyšetření vzniku srdečních chorob. Není to vyšetření, které by vedlo ke konkrétní diagnóze, ale slouží jako ukazatel míry rizika chorob kardiovaskulárního aparátu. Provádí se většinou společně s dalšími vyšetřeními na stanovení lipidů v těle (takzvaný lipidový profil). Samostatné vyšetření se většinou neprovádí. Nejdůležitějším kritériem pro posouzení rizika těchto onemocnění je LDL cholesterol, stanovení hladiny triacylglycerolů se v podstatě provádí v kombinaci s dalšími hodnotami z lipidového profilu.

Zdroj: Triglyceridy v krvi
Zveřejněno dne: 16.11.2015

Cholesterol

Druhy léků na léčbu vysokého cholesterolu

Léky snižující cholesterol jsou:

  • Statiny – jejich užívání je indikováno zejména u izolované hypercholesterolémie (zvýšená hladina cholesterolu v krvi) včetně příbuzných forem, ale své uplatnění najdou statiny i v léčbě takzvaných smíšených dyslipidémií, kde kromě hladiny cholesterolu je porušena i rovnováha jiných krevních lipidů (například neutrálních tuků, takzvaných triacylglycerolů). V těchto indikacích jsou často kombinovány statiny s jinými skupinami hypolipidemik (například fibráty).
  • Niacin – ve vodě rozpustný vitamín, jehož deriváty hrají klíčovou roli v energetickém metabolismu buňky.
  • Fibráty – skupina hypolipidemik užívaných ke snížení koncentrace tuků při některých typech hyperlipoproteinemií. Fibráty snižují triglyceridy, ale příznivě působí i na metabolismus cholesterolu.

Zdroj: Cholesterol
Zveřejněno dne: 24.6.2013

Sanogel na detoxikaci organismu

Co je Sanogel

Sanogel je prostředek, který nám pomáhá odstranit z těla jedy neboli toxiny, je to tedy přípravek určený k detoxikaci organismu. Žijeme v době znečištěného životního prostředí, chemicky upravovaných potravin, v době permanentního stresu. To vše je příčinou hromadění toxinů v našem organismu, které ho oslabují a vyvolávají řadu nemocí, jako například trávicí potíže, poruchy vyprazdňování, nespavost, únava, vyčerpanost, deprese, porušená imunita, celulitida, rakovina, různá kožní onemocnění, bolesti hlavy, revma a tak dále.

Sanogel má schopnost absorbovat toxické látky, odpadní produkty metabolismu a radionuklidy z tlustého střeva a krve.

  • Vstřebává bilirubin, cholesterol, močovinu, triglyceridy, těžké kovy, fosfáty a hnilobné plyny.
  • Zlepšuje funkci jater, slinivky břišní a ledvin.
  • Normalizuje složení krve a moči.
  • Neutralizuje pH žaludku, tenkého a tlustého střeva.
  • Odstraňuje následky potravinové, alkoholické a nikotinové intoxikace.
  • Upravuje stolici.
  • Má protialergický účinek.
  • Výrazně posiluje imunitní systém člověka.

Sanogel – složení

Sanogel se skládá z hydrogelu kyseliny metylkřemičité.

Zdroj: Sanogel na detoxikaci organismu
Zveřejněno dne: 21.5.2014

Triglyceridy v krvi

Zvýšené triglyceridy

Pokud hladina triacylgylcerolů přesáhne hodnotu 11 mmol/l, hrozí riziko pankreatitidy (zánět slinivky břišní) a je třeba tuto situaci urychleně řešit.

Vysoká hladina triglyceridů zpomaluje proudění krve, zvyšuje její srážlivost a způsobuje inzulinovou rezistenci. Tyto faktory mají za následek zdravotní problémy. Konzumuje-li člověk dlouhodobě potraviny s vysokým obsahem kalorií, ztrácí tělo svoji schopnost regulovat metabolismus sacharidů a triglyceridů. Strava s vysokým podílem sacharidů dokáže u některých citlivých jedinců zvýšit hladinu triglyceridů. Maximální zvýšení hladiny triglyceridů lze u nich očekávat asi tři až pět týdnů po přechodu na zdravou stravu. Prakticky u všech těchto lidí se následně hladina triglyceridů vrátí na počáteční úroveň. Vzestup hladiny triglyceridů způsobují jednoduché cukry, včetně cukrů, které se nalézají v ovoci, dále alkohol, polynenasycené a nasycené tuky, kofein a potraviny, které neobsahují dostatečné množství vlákniny. Člověk, který má zvýšenou hladinu triglyceridů, by se měl těmto produktům zcela vyhýbat, a to dokonce někdy i včetně ovoce.

Zvýšená hladina triglyceridů nás informuje o množství částic přenášejících cholesterol v krvi. V tomto případě mluvíme o hyperlipoproteinémii (zvýšený výskyt lipidů a lipoproteinů v krvi).

Primární hypolipoproteinémie představuje genetickou poruchu metabolismu lipidů a lipoproteinů (většina případů onemocnění).

Sekundární hypolipoproteinémie bývá důsledkem nějakého onemocnění, které nepříznivě ovlivňuje metabolismus lipidů a lipoproteinů v krvi. Jde zejména o diabetes mellitus (významný rizikový faktor), onemocnění štítné žlázy (nízká hladina hormonů štítné žlázy je typickým faktorem působícím na zvýšenou hladinu LDL cholesterolu), neprůchodnost žlučových cest a jater (vede ke zvýšení, respektive hromadění cholesterolu v krvi z důvodu zablokování vylučování cholesterolu a žlučových kyselin), chronická onemocnění jater, onemocnění ledvin, akutní a chronická infekční onemocnění, alkoholismus a v neposlední řadě obezita.

Zdroj: Triglyceridy v krvi
Zveřejněno dne: 16.11.2015

Zvápenatělé tepny

Potraviny, které rozpouštějí vápenaté usazeniny

  • Fazole jsou velmi vhodné, protože rozpouštějí vlákninu, která je účinná v boji proti srdečním onemocněním. Postačí pouze užívat šálek fazolí denně po dobu šesti týdnů. Výhodou je, že dojde i ke snížení hladin cholesterolu.
  • Losos a další tučné ryby jsou velmi bohaté na omega-3 mastné kyseliny, které snižují krevní tlak a zabraňují srážení krve. Omega-3 mastné kyseliny také snižují hladinu LDL cholesterolu a zároveň zvyšují hladinu HDL cholesterolu a snižují triglyceridy.
  • Ovesné vločky jsou dobrým zdrojem rozpustné vlákniny, která snižuje hladinu LDL cholesterolu. Rozpustná vláknina se váže na žlučové kyseliny vyrobené z cholesterolu ve střevech, což umožňuje jejich odchod z celého těla prostřednictvím odpadních látek.
  • Antioxidanty v čaji jsou ideální prevencí proti vzniku krevních sraženin a udržují cévy ve vláčném a uvolněném stavu. Čaj obsahuje flavonoidy, které zabraňují oxidaci LDL cholesterolu, čímž zabraňují tvorbě zubního plaku na stěnách tepen. Zelený nebo černý čaj obsahuje nejvíce antioxidantů v jednom jediném šálku.
  • Olivový olej obsahuje rovněž antioxidanty, které snižují hladiny špatného LDL cholesterolu, zároveň zvyšují hladiny dobrého HDL cholesterolu a pomáhají s předcházením onemocnění srdce. Ideální olej je panenský olivový olej, který obsahuje nejvíce antioxidantů, protože jeho zpracování je minimální.

Zdroj: Zvápenatělé tepny
Zveřejněno dne: 8.1.2014

Speciál pro muže: Jak jíst, abyste žili déle?

Tuky špatné i dobré

Příjem tuku by neměl přesáhnout 30 – 35 procent denního kalorického příjmu pro případ, že si chcete váhu udržet. Pokud naopak hubnete, je zapotřebí omezit denní příjem tuků na 20 – 25 %. Ze všech nutričních látek je to právě tuk, který obsahuje největší energetický obsah kalorií na jeden gram. Během života je potřeba tuku rozdílná a stárnutím organizmu klesá. Na příčině je přirozený úbytek svalové hmoty, která je věkem nahrazována tukovou tkání. Bez rozumné úpravy jídelníčku dochází k přibývání na váze. Paradoxně však tuk potřebujeme.

  • Důležité je omezit tzv. špatné tuky (nasycené mastné kyseliny), které najdeme hlavně v margarínech, technologicky zpracovaných pokrmech, smažených jídlech a nasycených rostlinných tucích.
  • Dejte zelenou nenasyceným tukům = zdravé tuky. Mezi tzv. zdravé tuky patří také omega-3 kyseliny, které se vyskytují v rybách (losos, makrela, sardinky, ančovičky, sledě) a ve vybraných rostlinných zdrojích. Například lněná semínka jsou bohatá na kyselinu ALA (kyselina alfa-linolenová) nebo nově na našem trhu semínka Chia Benexia, která jsou obecně nejhodnotnějším rostlinným zdrojem omega-3 kyselin a dokonce hodnotnějším než ryby. Právě tyto zdravé tuky – esenciální mastné kyseliny – jsou potřebné pro dobrý stav cév, srdce, pomáhají v prevenci proti infarktu, redukují triglyceridy, podporují dobrý LDL cholesterol a mají protizánětlivé účinky. Dalšími rostlinnými zdroji omega-3 kyselin jsou vlašské ořechy, slunečnicová či konopná semínka.

Zdroj: Speciál pro muže: Jak jíst, abyste žili déle?
Zveřejněno dne: 10.8.2014


SiteMAP