Téma: 

potraviny

Potraviny na odvodnění

Přírodní diuretika na hubnutí

Přírodní diuretika vám nepomohou s odstraněním ošklivého tělesného tuku, ale pomohou vám s odstraněním přebytečné vody nebo tekutin z těla. Přírodní diuretika jsou přírodní potraviny a byliny, které umožňují větší průtok moči a tím pomáhají s odstraněním tekutin z těla.

Zdroj: Potraviny na odvodnění
Zveřejněno dne: 24.10.2013

Diskuze: potraviny obsahujici purin

Dobry den,manžel trpi zvyšenim ksy.močove,ale zaroven ma malo železa v krvi,takže potraviny z vašeho seznamu se vylučuji..prosim o radu..manžel ma smeny,co chystat na svacinu,co vařit..dekuji

Zdroj: diskuze Potraviny obsahujici purin
Odesláno dne: 15.6.2017 uživatelem IREN
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

Nemoc dna a zakázané potraviny

Puriny v potravě

Puriny jsou součástí dědičné informace každé buňky. Vyskytují se téměř ve všech rostlinných a živočišných potravinách, a to v různém množství. Živočišné potraviny obsahují zpravidla více purinů než potraviny rostlinné, což je dáno tím, že rostlinné potraviny disponují menším množstvím buněčných jader. Kyselina močová, jež se nachází v lidském těle, pochází ze dvou zdrojů: z potravinových purinů a purinů, které vznikají při odbourávání buněk tělu vlastních. Kyselina močová totiž představuje přirozený koncový produkt odbourávání purinů, které jsou obsaženy v buněčných jádrech (endogenní puriny), a purinů, které jsou přijímány v potravě a vznikají při látkové přeměně (exogenní puriny).

Zdroj: Nemoc dna a zakázané potraviny
Zveřejněno dne: 25.4.2016

Diskuze: Re: tibetská houba

zkuste pití houby omezit a vyhledat si na netu které přírodní potraviny mají projímavé účinky, případně si přečtete co proti zácpě

Zdroj: diskuze Tibetská houba
Odesláno dne: 2.1.2015 uživatelem ffff
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

Instantní potraviny

Jsou zdravé instantní potraviny?

Instantní potraviny se vyrábějí dehydratací jednotlivých ingrediencí. Tuto metodu lidé využívali už od pradávna a obejde se bez jakýchkoli konzervačních látek. Přidáním vody se pak potravina vrátí do svého původního stavu. Hlavním důvodem, proč jsou instantní potraviny považovány za škodlivé, je obava z přítomnosti nezdravých chemických látek, obecně známých „éček“. Všechny látky obsažené v instantních jídlech jsou kontrolovány státními kontrolními orgány a neměly by překračovat zdraví škodlivé množství. Terčem kritiky u instantních jídel je používání dochucovadel pro zvýraznění chuti pokrmu. Jedná se o glutaman, který se mění v kombinaci se solí na glutamát sodný. K újmě na zdraví může dojít, pokud instantní potraviny konzumujete často. Proto je důležité zařadit do jídelníčku i jiné suroviny a hlavně – všeho s mírou.

Zdroj: Instantní potraviny
Zveřejněno dne: 6.10.2014

Diskuze: Re: červená čočka a pohanka

Pohanka i čočka mají velmi vysoký obsah purinů a proto je lepší do jídelníčku nemocných dnou zařazovat tyto potraviny jen výjimečně.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Červená čočka a pohanka
Odesláno dne: 10.9.2015 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

Diskuze: Puriny

Potraviny obsahují různé množství purinů ale kolik je hodně purinů aby neškodily? Je to nad 15, 20 nebo výše? Děkuji.

Zdroj: diskuze Puriny
Odesláno dne: 25.8.2015 uživatelem Jana
Počet odpovědí: 2 Zobrazit odpovědi

Diskuze: Re: ledovy salat

Ledový salát patří mezi potraviny s nízkým obsahem purinů a proto se může při dně konzumovat bez omezení.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Meloun
Odesláno dne: 12.3.2017 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 3 Zobrazit odpovědi

Anémie

Anémie a dieta

Naštěstí jsou potraviny, jako je zelenina a ovoce, které v sobě mají vysoký obsah železa, ale na druhou stranu jsou i potraviny, které naopak ubírají železo, tím že se konzumují. Při anémii je především třeba posílit příjem vitamínu C, který výrazně podporuje vstřebávání železa z potravy.

Potraviny bohaté na železo 

Teď k těm potravinám, které obsahují železo. Přírodní železo obsahuje především maso. Všechno maso obsahuje nejvíce železa ze všech potravin, ale stačí třeba jen i ryby a kuřecí maso. Ze zeleniny je na železo bohatý například špenát, zelí a červená řepa.

Potraviny ubírající železo 

Nyní k potravinám, které naopak vstřebávání železa omezují. Některé vlákniny a také taniny omezují vstřebávání železa, když se jedí. Také černý čaj působí proti vstřebávání železa. 

Zdroj: Anémie
Zveřejněno dne: 13.9.2012

Diskuze: Re: Puriny

Samotné množství purinů v potravinách není až tak rozhodující. Rozhodující je množství potravin, které se k nasycení spotřebuje. Obecně by se dalo říci, že potraviny s obsahem purinů pod 25 na 100g by neměly ublížit.

Zdroj: diskuze Puriny
Odesláno dne: 25.8.2015 uživatelem Kamča
Počet odpovědí: 2 Zobrazit odpovědi

Instantní potraviny

Instantní káva test

Instantní kávu stačí zalít horkou vodou a může se podávat. Zde můžete vidět výsledky testu káv.

Zdroj: Instantní potraviny
Zveřejněno dne: 6.10.2014

Diskuze: Jake jsou vhodne potraviny pro zbaveni se dny

Asi před dvěma lety jsem onemocněla dnou. Nasadili mě prašky sice mě pomahaji , ale chci se te dny zbavit. Moc mě boli veškere klouby v těle , hlavně na rukou. Mam i artozu v prstech na rukou. Chtěla bych vědět jake potraviny jsou nejvhodnějši a ktere ovoce mužu jest a ktere zase nesmim. Prosim o radu a taky jsem darce krve , už jsem dala 44 odběru. Jestli mužu vubec davat krev. Jak vlastně postupovat pri teto nemoci . Děkuji za informace Kúrova Alena

Zdroj: diskuze Jake jsou vhodne potraviny pro zbaveni se dny
Odesláno dne: 9.3.2016 uživatelem Alena Kúrova
Počet odpovědí: 0

Přírodní léčba cholesterolu

Dieta na cholesterol

Při dietě, jež má pomoci snížit množství cholesterolu v krvi, se omezují potraviny, které zvyšují LDL cholesterol. Jedná se zejména o potraviny živočišného původu.

Potraviny nevhodné při dietě: smetana, máslo, sýry, tučné mléčné výrobky, sádlo, slanina, uzeniny, tučné maso, vnitřnosti, žloutky, měkkýši a korýši, smažené pokrmy, sůl (solíme omezeně), alkohol.

Potraviny vhodné při dietě: ovoce a zelenina, luštěniny, celozrnné výrobky, kuřecí maso, ryby, mléčné výrobky (jogurty do 3 % tuku, sýry do 20 % tuku), olivový olej a rostlinné oleje.

Pokrmy nepřipravujeme smažením, ale upřednostňujeme dušení, pečení a grilování. Správnou stravu bychom měli doplnit dostatkem spánku a pravidelným pohybem. Dále je důležité dostatečně pít, vyhýbat se alkoholu a nekouřit. Pakliže máte vyšší váhu, měli byste zhubnout a poté si váhu hlídat.

Zdroj: Přírodní léčba cholesterolu
Zveřejněno dne: 9.6.2016

Diskuze: Re: potraviny obsahujici purin

Při zvýšené kyselině močové použijte zde zdravi.ceskyprehled.… uvedené recepty i jídelníček a železo doplňte pomocí potravních doplňků se železem. Pro podporu doplnění železa můžete ke svačině zařadit ovoce a zeleninu s vysokým obsahem železa, bezpečné jsou: hroznové víno, jahody, meruňky, černý rybíz, červená řepa, špenát a červené zelí.

Zdroj: diskuze Potraviny obsahujici purin
Odesláno dne: 16.6.2017 uživatelem Kamča
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

Potraviny na odvodnění

Nápoje na odvodnění

Každý nápoj, který obsahuje kofein, působí jako diuretikum, to znamená čaj, káva, cola, energetické nápoje, alkohol a další.

Zdroj: Potraviny na odvodnění
Zveřejněno dne: 24.10.2013

Diskuze: Re: kyselina močová jak na ni

Dna je v mnoha případech výsledkem životního stylu a skladby stravování. Bohužel dlouhodobé pití piva taktéž podporuje vznik dny. Želatina a ani omega 3 nehrají při dně zásadní roli. Věnujte se dodržování vhodného stravování, omezte maso, kakao a zařaďte potraviny s nízkým obsahem purinů.

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Kyselina močová jak na ni
Odesláno dne: 19.10.2016 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

Uhlohydráty v potravinách

Potraviny s vysokým obsahem uhlohydrátů

Sacharidy se nacházejí téměř ve všech živých bytostech a hrají rozhodující roli ve správném fungování imunitního systému, hojení, srážení krve a vývoji člověka. Nedostatek sacharidů může vést k poškození fungování všech těchto systémů, avšak v západním světě je takovýto nedostatek spíše vzácný. Nadměrná konzumace sacharidů, zejména těch rafinovaných, jako je cukr nebo kukuřičný škrob, může vést k obezitě, diabetu typu II a rakovině. Mezi nezdravé potraviny s vysokým obsahem sacharidů patří slazené cereálie, sušenky, koláče, mouky, džemy, zavařeniny, chlebové výrobky, rafinované produkty z brambor a sladké nápoje. Ke zdravým zdrojům potravin s vysokým obsahem sacharidů patří zelenina, luštěniny (fazole), celozrnné výrobky, ovoce, ořechy a jogurt.

Cukry, sirupy a sladidla s vysokým obsahem sacharidů:

  • fruktóza obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 4 g,
  • aspartam obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 3,6 g,
  • med obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 3,3 g,
  • cukr moučka obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 3 g,
  • hnědý cukr obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 2,9 g,
  • javorový sirup obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 2,7 g.

Sladkosti s vysokým obsahem sacharidů:

  • mandlový nugát obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 129 g,
  • čokoláda Tootsie Rolls obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 61 g,
  • tvrdé bonbony obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 59 g,
  • nízkokalorické gumové bonbony obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 44 g,
  • žvýkačky obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 29 g,
  • žvýkačky bez cukru obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny) – 19 g.

Obiloviny s vysokým obsahem sacharidů:

  • rýže obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 28,5 g,
  • kakaové křupky obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 27,2g,
  • popcorn obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 26,9 g,
  • Marshmallow Froot Loops & Cocoa Dyno-Bites obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 25,9 g,
  • müsli obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 23,3 g.

Svačiny a mlsání s vysokým obsahem sacharidů:

  • popcorn obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 25,2 g,
  • preclíky obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 22,8 g,
  • rýžové koláčky z bílé rýže obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 22,7 g,
  • ochucené Tortilla Chips obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 17,7 g.

Sušenky a dorty s vysokým obsahem sacharidů:

  • sušenky obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 21,9 g,
  • perník obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 21,8 g,
  • čokoládové sušenky & Animal Crackers obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 21 g,
  • jemné trvanlivé pečivo obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 20,8 g,
  • Vanilka Cream Sandwich obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 20,7 g
  • ovocný koláč obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 26,5 g,
  • piškotový dort obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 23,2 g.

Druhy mouky s vysokým obsahem sacharidů:

  • bramborová moučka obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 133 g,
  • bílá rýžová mouka obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 126,6 g,
  • rafinovaná mouka obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 123,7 g,
  • bílá chlebová mouka obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 99,4 g,
  • žitná mouka obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 78,2 g.

Marmelády a džemy s vysokým obsahem sacharidů:

  • marmelády obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 13,3 g,
  • meruňkový džem obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 12,9 g
  • dietní džem obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 7,5 g.

Pečivo s vysokým obsahem sacharidů:

  • francouzský chléb obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 72,1 g,
  • pizza obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 39,5 g,
  • sladké pečivo obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 35,5 g,
  • pita chléb obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 33,4 g,
  • křupavá pizza obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 27 g,
  • muffin obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 26,2 g,
  • tortilla obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 15,4 g,
  • bílý chléb obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 14,3 g.

Výrobky z brambor s vysokým obsahem sacharidů:

  • bramborová kaše obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 35,3 g,
  • instantní bramborová kaše obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 33,9 g,
  • sladké brambory obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 33,7 g,
  • hranolky obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 21,2 g,
  • bramborák obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 10,3 g.

Nápoje a ovoce šťávy s vysokým obsahem sacharidů:

  • jahodový koktejl obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 53,3 g,
  • Guava Nektar obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 40,8 g,
  • Fruit Smoothie obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 40 g,
  • ovocné ochucené nápoje obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 38,2 g,
  • hroznová šťáva obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 37,4 g,
  • Passion Fruit Juice obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 35,7 g,
  • Orange snídaňový nápoj obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 33,4 g,
  • Green Smoothie obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 32,8 g,
  • šťáva z granátových jablek obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 32,7 g,
  • ananasová šťáva obsah uhlohydrátů na 100 g potraviny – 32,2 g.

Zdroj: Uhlohydráty v potravinách
Zveřejněno dne: 10.5.2016

Diskuze: Re: Kyselina hyaluronová

Kyselina hyaluronová dodávaná pokožce pstřednictvím krému je efektivní jen na ty nejsvrchnější vrstvy kůže. Sérum s kyselinou hyaluronovou dokáže vizuálně oživit pleť bezprostředně po použití, ale dlouhodobý účinek nemá, protože pokožka se neustále rychle odlupuje a to i s doplněnou kyselinou hyaluronovou.
Pokud tedy řešíte problém s výrazným přibýváním vrásek, nebo popraskanou pleť, tak je v tomto případě nejefektivnější doplnit kyselinu hyaluronovou vnitřně vhodnou stravou. Potraviny přímo kyselinu hyaluronovou neobsahují, ale jsou potraviny, ze kterých si tělo kyselinu hyaluronovou dokáže vyrobit, například živočišné bílkoviny a nebo hydrolizovaný syrovátkový protein. K rychlému a efektivnímu doplnění kyseliny hyaluronové lze také použít potravní doplňky stravy, nejčastěji kolagen společně s kyselinou hyaluronovou. Zde je uvedena cena doplňků stravy, kde je přítomna i kyselina hyaluronová: www.zbozi.cz/vyrobek…

Zdraví Cempírek!

Zdroj: diskuze Kyselina hyaluronová
Odesláno dne: 7.10.2012 uživatelem Cempírek
Počet odpovědí: 1 Zobrazit odpovědi

Vhodné potraviny při žlučníkové dietě

Nevhodné potraviny

Zakázané potraviny při problémech se žlučníkem:

  • okoláda, kakao, cukrářské výrobky, čerstvé pečivo
  • káva, alkohol
  • ovoce s malými zrníčky (borůvky, ostružiny, maliny a podobně)
  • nadýmavá zelenina (kapusta, zelí, luštěniny a podobně)
  • pálivá zelenina – česnek, chilli papričky, papriky, cibule
  • pálivé a dráždivé koření
  • vejce, zejména ne vaječný žloutek
  • tučné a polotučné mléčné výrobky
  • tučná, smažená, uzená jídla, ryby a masa
  • pochutiny: masox, hořčice, worcester, maggi, majonézy, ostré koření, sójová omáčka, instantní polévky, instantní pokrmy, tatarská omáčka, dresinky
  • tučné vývary

Toto je pouze orientační výčet nevhodných a vhodných potravin při žlučníkové dietě. I přes určitá omezení může být jídelníček pro tuto dietu pestrý a lákavý a hlavně může poskytnout potřebné množství jednotlivých živin i ochranných látek.

Zdroj: Vhodné potraviny při žlučníkové dietě
Zveřejněno dne: 14.2.2017

Nemoc dna a zakázané potraviny

Seznam nevhodných potravin

Velké množství purinů se nachází v kofeinu, omezte proto konzumaci černé kávy, kakaa, čaje a Coca-Coly, tyto tekutiny obsahují vysoké množství purinů. Například krůtí maso bez kůže a tuků má obsah purinů kolem 40 mg na 100 gramů, takže v malém množství je vhodné. Pivo obsahuje sice 30 mg purinů na 100 ml, ale vzhledem k množství, které se obvykle u piva spotřebuje, je dietně absolutně nevhodné. Červené víno neobsahuje žádné puriny, ale díky obsahu alkoholu je ve větší míře nevhodné, protože odvodňuje a zvyšuje koncentrace kyseliny močové. Měli byste se vyvarovat rovněž konzumaci hrášku, špenátu a růžičkové kapusty, jelikož tyto potraviny obsahují velké množství purinu.

Zakázané potraviny: vnitřnosti, játrové výrobky (například paštiky), sardinky, masové vývary, masové extrakty a ančovičky, veškerý alkohol, tučné a plísňové sýry, koření, větší množství kakaového prášku, tedy i čokoláda, celozrnné produkty.

Omezované potraviny: veškeré maso, zejména červené, mořské a sladkovodní ryby, luštěniny.

Zdroj: Nemoc dna a zakázané potraviny
Zveřejněno dne: 25.4.2016

Vhodné potraviny při žlučníkové dietě

Vhodné a nevhodné pití

Je zakázaný alkohol v jakékoli podobě! Tudíž NE destiláty, víno, pivo, dále ne kávu s kofeinem a sedlinou (turek), nápoje sycené CO2, espreso, piccolo, teplé nápoje z automatů na lačno.

Zdroj: Vhodné potraviny při žlučníkové dietě
Zveřejněno dne: 14.2.2017

Potraviny na odvodnění

Co je to diuretikum?

Diuretika zvyšují vylučování vody a různých škodlivin močí. Používají se při potížích s vysokým tlakem, některých otravách a také na různé nepříjemné otoky. Patří mezi často předepisované léky, ale určitě stojí za to se poradit se svým lékařem, jestli v tom či onom konkrétním případě by nebylo pro tělo šetrnější použití nějaké přírodní alternativy.

Zdroj: Potraviny na odvodnění
Zveřejněno dne: 24.10.2013

Vitamín C

V čem je obsažen

Lidské tělo má zejména na jaře a na podzim zvýšenou potřebu vitamínů. Výborná je řeřicha, která obsahuje především vitamín C. Mezi další potraviny obsahující vitamín C kupodivu nepatří jen citrusy. Nejvíce vitamínu C obsahují šípky, rakytník a černý rybíz. Dále například zelí nebo i brambory, které ale bohužel loupáním, krájením a vařením ztrácejí většinu vitamínů.

Zdroj: Vitamín C
Zveřejněno dne: 24.3.2014


SiteMAP